Saopštenje – Opština Ulcinj

Šaljemo vam saopštenje koje je predsjednik opštine Nazif Cungu pročitao na današnjoj press konferenciji. U prilogu je i skenirana dokumentacija koja je vezana za temu press konferencije.

Služba za informisanje Opštine Ulcinj 

KOMUNA E ULQINIT | OPŠTINA ULCINJ
KRYETARI I KOMUNËS | PREDSJEDNIK OPŠTINE

Od strane Ministarstva Unutrašnjih poslova,juče smo dobili  Izvještaj o funkcionisanju organa lokalne samouprave u Opštini Ulcinj koji je sačinjen nakon kontrole koju su inicirali predstavnici Demokratske partije socijalista (DPS), Demokratske unije albanaca (DUA-UDSH) i Partije Demokratskog prosperiteta.

Izvještaj obuhvata period od mog imenovanja,tj. od 22. Septembra 2011.god. do 05 marta 2012.god. i tretira zakonitost rada Skupštine opštine Ulcinj i organa lokalne uprave.

Na današnjoj konferenciji iznosim konstatcije koje su iznijete u Izvještaju i koje su sada javne i dostupne svim gradjanima Crne Gore:

  1. 1.    Odbornik  Partije Demokratskog prosperiteta,Astrit Kurti je zakonit odbornik i protiv falcifikanata,koji su izdali falcifikovano uvjerenje, se vodi krivični postupak kod Osnovnog državnog tužioca u Ulcinju. 
  2. 2.    Sva radna tijela u Skupštini opštine Ulcinj su imenovana na zakonit način i u cjelosti odgovaraju  stranačkoj zastupljenosti odbornika u Skupštini opštine Ulcinj shodno odredbama člana 48., stava 1. Poslovnika Skupštine opštine Ulcinj i člana 4. Odluke o obrazovanju radnih tijela Skupštine opštine Ulcinj.
  3. 3.    Na pokušaje opzicije da prikažu da su funkcioneri FORCE u konfliktu interesa,u Izvještaju se navodi:  Predsjednik opštine Nazif Cungu, potpredsjednik opštine Džauvdet Cakuli, glavni administrator Jakup Murati i direktor  Centar za kulturu Dr Nail Draga nijesu prekršili odredbe člana 4., stav 3. Zakona o sprječavanju sukoba interesa, a u vezi sa članom 91., stavom 2. Zakona o lokalnoj samoupravi, jer profesionalno obavljaju funkcije na kojima su izabrani ili imenovani, jer im je Skupština opštine Ulcinj, na drugoj sjednici drugog redovnog zasijedanja, održanoj 05. 12. 2011. godine, konstatovala prestanak mandata odbornika. 

 

U Izvještaju se konstatuje da je  Komisija za sprječavanje sukoba interesa je 13. 05. 2011. godine donijela odluku kojom je utvrdila da Ali Rexha, odbornik SO Ulcinj kao javni funkcioner, krši član 4., stav 3. Zakona o sprječavanju sukoba interesa a u vezi sa članom 91., stav 2. Zakona o lokalnoj samoupravi, jer pored funkcije odbornika SO Ulcinj istovremeno obavlja funkciju rukovodioca javne službe TO Ulcinj. Dakle,nijesu u konfliktu interesa predstavnici FORCE već Ali Rexha.

  1. 4.    Na konstatacije opozicije da je Opštinska izborna komisija nezakonita,inspektori su konstatovali da su imali uvid na  Predlog Odluke o razrješenju Opštinske izborne komisije, koja je već bila dostavljena odbornicima na usvajanje za sjednicu  koja je zakazana za 26. 03. 2012. God. Takodje je vršen uvid na sastav OIK koja je sada usaglašena sa odredbama člana 24. Zakona o izboru odbornika i poslanika. Raniji izbor Opštinske izborne komisije je bio zakonit pošto su izmjene i dopune zakona naknadno stupile na snagu.
  2. 5.    Na konstatacije opozicije da su naknade funkcionera utvrđene suprotno Zakonu u Izvještaju se konstatuje: “ nadležni organi lokalne samouprave rješenja o visini zarada za lokalne funkcionere i starješine organa lokalne uprave donijeli su u skladu sa Odlukom o zaradama na osnovu rada lokalnih funkcionera, službenika i namještenika Opštine Ulcinj i Odlukom o utvrđivanju obračunske vrijednosti koeficijenata za obračun fiksnog dijela zarada zaposlenih u organima lokalne samouprave, saglasno odredbama člana 6. Sporazuma o utvrđivanju obračunaske vrijednosti koeficijenata i startnog dijela zarade u bruto iznosima i Uputstvu o obračunu bruto zarada, čime su ispoštovali preporuke Vlade Crne Gore o smanjenju zarada”.
  3. 6.    Na konstataciju  da sam izvršio imenovanje V.D. starješina organa uprave suprotno odredbama čl. 75 st. 1 i 77 st. 2 Zakona o lokalnoj samoupravi,navodim da sam preduzeo sve mjere kako bi ove nepravilnosti otklonio u najkraćem roku.
  4. 7.    Na konstatacije opozicije da je Direktor Turističke organizacije nezakonito smijenjen,inspektori su detaljno analizirali čitav postupak i konstatovali:  “da je način i postupak razrješenja direktora Turističke organizacije Ulcinj Alije Rexhe i imenovanje Minira Karamanage za vršioca dužnosti direktora izvršen saglasno odredbama člana 61. Statuta Turističke organizacije Ulcinj”.

Blokadom rada Turističke organizacije i dosadašnjim nezakonitim postupcima od strane bivšeg direktora,učinjena je velika materijalna šteta kao organizaciji tako i ukupnoj turističkoj privredi opštine Ulcinj.

  1. 8.     Na tvrdnje opozicije da sjednice Skupštine nijesu sazvane u zakonskom roku u Izvještaju se konstatuje: “ da je Skupština opštine Ulcinj u zakonskom roku održala planirane sjednice Skupštine opštine Ulcinj i donijela odluke saglasno odredbama člana 46., stav 1., i člana 47. Zakona o lokalnoj samoupravi.”

 

Na kraju Izvještaja je dat sljedeći

                                                                         ZAKLJUČAK:

Predsjednik opštine Ulcinj i Skupština opštine Ulcinj u vremenu od 22. 09. 2011. godine su izvršavali Zakonom i Statutom utvrđene obaveze, da je Skupština opštine Ulcinj u utvrđenom roku održala planirane sjednice skupštine Opštine i donijela odluke saglasno odredbama člana 46., stav 1. i člana 47. Zakona o lokalnoj samoupravi , pa ne postoje zakonski uslovi da se predloži obustava od izvršenja propisa ili opšteg akta skupštine ili predsjednika opštine, niti predloži mjeru upozorenja jer skupština izvršava zakonom utvrđene obaveze.

Poštovani gradjani,

 

Imao sam obavezu da vas obavjestim o aktivnostima sa kojima se bavi bivša vlast odnosno sadašnja opozicija. 

 

Nasljedili smo velike finasijske obaveze od strane prethodne vlasti i bice potrebno nekoliko godina da se izvrsi finasijska i administrativna konsolidacija.

U prethodnom periodu je od strane zaintersovanih investitora naplaceno nekoliko miliona Eura na ime planske dokumentacije,medjutim ta planska dokumentacija nije usvojena niti su sredstva utrosena za te namjene.

Nazalost,nezakonito naplacena sredstva,nijsu bila dovoljna ni za troskove koji su izvrseni u predizbornim kampanjama u prethodnih pet godina. Neizmirene obaveze se odnose na asfaltiranje ulica,javnu rasvjetu,nabavku cementa,zeljeza,suta,elektromaterijala, vodomaterija,troskove reprezentacije,razne ugovorene obaveze za nabavku opreme i izvodjenje radova,koriscenje rent a car vozila,obaveze prema javnim preduzecima koja su dovedena pred bankrot,neizmireni porezi i doprinosi za zaposljene za vise od godinu dana za zaposljene u opstini i javnim preduzecima.

Pokusaji opozicije da nas diskredituju imaju za cilj prikrivanje  svojih  propusta i nezakonitosti,medjutim, ovaj Izvjestaj republickih upravnih organa   najbolje potvrdjuje suprotno od onog sto oni kao istinu pokusavaju podmetnuti javnosti. 

Ulcinj,12.04.2012                                                                                            Nazif Cungu

Dokumenti:

Izvještaj MUP Lokalne samouprave.pdf

Pismo opozicije.pdf

(saopštenje smo primili putem elektronske pošte)

Comments

  1. Djakomo Galanda says:

  2. zasto nema teksta na albanskom, da vidimo lazu li prevodioci nego samo titule?

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava /  Promijeni )

Google photo

You are commenting using your Google account. Odjava /  Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava /  Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava /  Promijeni )

Povezivanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.