Kulturocid Crnogoraca, sprovođen brutalno za vrijeme kralja Aleksandra, nastavljen i pod komunizmom

izvor: slavkoperovic.wordpress.com

Duboki su i slojeviti uzroci današnje crnogorske tragedije, a bitni se kriju u mentalitetskim karakteristikama Crnogoraca.

U jednom tekstu pročitah da su Crnogorci, pored ostalog, „otvoren“, ali neiskren narod, što je istina, kao što je i istina da imaju dvije kobne greške, dva bitna iskrivljenja njihove duše. Prva je da ne žele ništa da uče, lično mislim da nema malobrojnijeg naroda sa toliko otvorenih privatnih faklulteta, a svjedoci smo da je mafijaš Đukanović otvorio i svoj „univerzitet“ kao i činjenice da se u Crnoj Gori diplome trguju isto kao na buvljoj pjaci, dobijate ih za određeni novčani iznos. Naravno, to je moguće samo u zemlji koja nema poštenja, a još kobnije, ni poštene inteligencije. U Crnoj su Gori svi na prodaju, uredno nasloženi jedni do drugih kao vreće hemijskog gnojiva u narodni većim skladišetima, naravno, ovo crnogorsko „gnojivo“ ne poboljšava, već razara svaki rast i narodno zdravlje, svaku njegovu vrstu kojim su pogođeni i oni najbliži, sopstvena đeca, ali to Crnogorce uopšte ne brine, na protiv. Takođe, istina kao istina, kao čudo samo po sebi , kao vodilja, kao izazov, kao bogatstvo duše, kao spona sa Gospodom, Crnogorce uopšte ne interersuje, ona ih ne zanima, naprotiv, oni istinu vide kao prepreku, kao truli panj na njihovome „putu“, panj koji treba do kraja razoriti, uništiti, izvrgnuti ruglu, zapaliti, to je njihova druga ogromna greška. Crnogorci nemaju radoznalosti osim u svakodnevnom špijuniranju, ta disciplina ih prosto oduševljava. Iz svega ovoga proizilazi njihova sveopšta, i svakodnevna, i svakonoćna poltronerija, njihova želja da se vlasti udje u gužnje crijevo, da se tamo bude i ne izlazi, a sve to uvije u „junačku“ odoru, jer, opet, nema malobrojnijeg naroda koji više svakodnevno melje o „čojstvu i junaštvu“ koje među Crnogorcima već decenijama ne stanuje.

Sve gore navedeno prizašlo je, rođeno i navođeno svim sredstvima dvije strašne diktature, one kralja Aleksandra koja je Crnogorcima uništila slobodu, državu, dinastiju Petrović – Njegoš, autokefalnu crkvu, kluturu, tradiciju, jezik, oružje, zastave časne, čast i poštenje i sve što ih je činilo u čitavom svijetu prepoznatljivim. Komunizam je Crnu Goru navodno „vratio“, ali je ona bila i ostala samo geografski i lažni „državni“ pojam koji je samo omogućavao lansiranje crnogorskih partijskih „kadrova“ ravno u Begrad , u saveznu udbu, vojsku, vladu, skupštinu, SANU, univerzitetske profesore, partijske kadrovske činovnike, diplomatiju, kriminal, biznis itd. Sve što su Crnogorci dobijali, dobijali su ostarčke iz prostog razloga, jer su drugi to što oni dobijaju odavno ostvarili, a ne zato što su to Crnogorci tražili. Nijesu oni tražili ništa, kukavički su ćutali kao ribe, a vazda bili prvi u redu kad se pjevalo: „Druže Tito, mi ti se kunemo!“

Stvar koja je bila užasna je ta da je kulturocid Crnogoraca, sprovođen brutalno za vrijeme kralja Aleksandra, nastavljen i pod komunizmom. U komunizmu je crnogorska istorija zbrisana, ona se nije izučavala u crnogorskim školama, osim na stranici, dvije udžbenika, i bila je vezana samo za Nemanjiiće, Obrenoviće, Karađorđeviće i Njegoša, mnogo manje za Petra I. Republički zavod je decenijama dominantno štitio sve spomenike iz doba Nemanjića, a iz doba Petrovića samo ono što je bilo preoočigledno da bi se zbrisalo. Crnogorci o svojim Vojislavljevićima, o svom Svetom Vladimiru, tvorcu crnogorske državnosti, njegovoj ženi Kosari, šćeri Samuilovoj, o caru Bodinu, o Balšićima, o Crnojevićima i o većini Petrovića, o svojoj crkvi, o tome da su do dolaska Nemanjića i kasnije Turaka bili mahom katolici, pojma Crnogorci nijesu imali, sve njihove slavne i dobijene bitke bile su zbrisane iz sjećanja, o izmišljenom Obiliću znalo se sve, ali i jednom Nikcu od Rovina ništa! Zbrisana ja bila i slavna crnogorska kapa, i crnogorska narodna nošnja, crnogorski folklor, stare i slavne crnogorske zastave, zbrisano je bilo sve, a o kapi se pričala lažna legenda kako je nastala zbog crnogorskog sjećanja na kosovski poraz iako je nepobitna istorijska činjenica da preci Crnogoraca u Kosovskoj bici NIJESU učestvovali! Podgorica je, na primjer, svoj glavni bulevar koji prolazi pored vlade, ustavnog suda i skupštine, nazvala Nemanjinim, dakle imenom osvajača, okupatora Duklje, prve crnogorske države, a laž je dosegla vrhunac kada se je turska tvrđava „Depedeken“ podignuta u petnaestom vijeku , nazvala „Nemanjinom gradom!“ U samoj Budvi, na primjer, nijeste mogli doći do podatka da su, prema antičkom mitu, njeni osnivači Kadmo i Harmonija, ali se neću iznenaditi ako za samo koji mjesec ne bude stajalo da je Budvu osnovao niko drugi nego Svetozar Marović!

Da nije bilo ovog kulturnog genocida i Crnogorcima brisanja svijesti o njihovoj državnoj hiljdugodišnjoj istoriji, o miješanju religija, vojski i naroda na njihovom tlu, o njihovim slavnim precima i još mnogo toga, sigurno je da do onog sramotnog puča 10-tog januara 1989-te uopšte ne bi došlo, ne bi ga imao ko slijediti. Tog januara Crnu Goru je progutao isto tako lažiran srpski mit zasnovan na pukim istorijskim falsifikatima o stvarnom porazu na Kosovu polju pod knezom Lazarom, Dušanovom carstvu i još mnogo čemu. Ali…

Crna Gora je puna kontrasta, navodno najškolovaniji ljudi u njoj su njeni najveći prodavači i uništitelji, mafija je na vlasti punih dvadeset godina, mafija koju korumpirani narod bilo koje vjere i nacije bez ikakvog ostatka i zastide potpuno podržava. Crna Gora je zemlja bez otpora sa lažiranom opozicijom koja je sva u rukama mafije. Tragedija, da, tragedija o okojoj sam govorio.

Uvijek sam se pitao kako je moguće, ili opet: ima li malobrojnijeg naroda koji živi na prekrasnoj teritoriji i ima tako slavnu i bogatu prošlost, a da skoro ništa ne zna o sebi i da u njemu ne bitiše ni jedna jedina crtica iz moralnog, fundamentalno moralnog načela čojstva i junaštva, nego naprotiv, na svakoj stranuje nesojstvo i nejunaštvo lažno prikazivano kao čojstvo i junaštvo. Ima li malobrojnijeg naroda koji faktički diše kao duboko otrovom komirani bolesnik, a da na svojo teritoriji ima dva visokoa, ogromna, prelijepa, i srcem crnogorskih predaka ispunjena Olimpa: svetu Rumiju i sveti Lovćen? Koji bi se narod tako ništavno odnosio prema svetom Vladimiru i Njegošu, koji bi narod tako nesveto se odnosio prema jednom kralju Nikoli, koji bi izdani narod zaobilazio izdaju srpskog pukovnika Petra Pešića u Prvom sbjetskom ratu, koji narod neće da progovori o samoj suštini, osim u junaštvu, potpuno besmislene Mojkovačke bitke, koji narod ćuti o činjenici da Janko Vukotić u Aleksandrovoj Jughoslaviji dobija priznanje čina đenerala i postaje komandant Moravako-Vardarske oblasti, možda najbitnije vojne oblasti u onoj zemlji, koji narod…Ja znam odgovor: crnogorski, i znam kako to treba nazvati i još znam mnogo toga: bruka i sramota!

Zaista je strahotno sramotno da se prema Lovćenu i njegovoj simbolici Slobode, Čojstva i Junaštva kod Crnogoraca, mudrosti, poezije i filozofije današnji Crnogorci odnose kao prema truloj igrački napravljenoj od režimske mafijaške gline. Zar Lovćen i Bog naš Njegoš ne trebaju da budu mjesta opštenarodnog hodočašća i vjere? Zar na tome Lovćenu ne treba kleknuti uz najdublje poštovanje i još dublju nemumrlu ljubav, zar ne treba kleknuti pred Njegošem? Zar ta planina nije sveta u svemu i po svemu, zar nije simbol Svete Slobode i pravoslavne vjere? Zar se na tome Lovćenu ne spajaju tri najveća južnoslovenska genija: Njegoš, Meštrović i Tesla. Da, i Tesla, ne čudite se. Njegoš je genije ne samo pisane riječi koja je, očigledno, Gospodnja, on je genije u još mnogo čemu, ali to Crnogorci ne vide, ili ne žele da vide, ne znaju, a ne žele da uče, imaju oni prešnijeg sponzoruškog posla!

Zar Meštrović nije genije klesanog kamena i mermera, genije sklupture koji stoji rame uz rame sa jednim Rodenom i Mikelanđelom, rame uz rame! Bio je visok svega 153 santimetra, ali su iz ta 153 santimetra izašla takva božanska ostvarenja pred kojima zastaje dah. Niko kao njih dvojica nije opjevao, jedan riječima, a drugi mermerom, izmišljene i stvarne junake kosovskog mita i kosovske bitke! Samo treba pogledati Meštrovićevu maketu kosovskog hrama i ostati bez daha, ispunjen najdubljim poštovanjem.

Trenutak je da se podsjetimo sramotne kampanje koja je iz Beograda pokrenuta od strane iste one SANU koja je bila Miloševićev prirepak, ili on njen, kako hoćete, i iste SPC koja je bila u istom položaju, kampanje bezočne i pune istorijskih falsifikata kako se mauzolej ne bi podigao, jer se, navodno, njime RUŠI Njegoševa kapela! A Njegoševu kapelu, posvećenu od istog Njegoša Sv. Petru Cetinjskom, srušio je niko drugi do kralj Aleksandar kako bi na njenom mjestu postavio svoju koju je posvetio svom sinu Petru Drugom! Kakvo poniženje za Crnogorce, za Njegoša, za Petroviće, za one koji su, žrtvujući se, pružili odstupnicu kralju Petru i srpskoj vojsci i spasili ih dovijeka, a koji su sve to vratili Crnoj Gori tako što su je uništili! Aleksandrova kapelica nije bila ništa drugo nego diktatorska zloupotreba, sramotna i teška, Njegoševih posmrtnih ostataka i bila novi simbol uništenja crnogrske države, crkve, kulture, istorije, voske i njenog oružja, zastave i zastava, čojstva i junaštva i krađe Njegoša za velikosrpstvo!

Inače, sama koncepcija mauzoleja je genijalna. Opredjeljujući se za mauzolej Meštrović Njegoša vraće u doba antičke Grčke, tamo đe po dubini svojeg djela i dubini svoje filozofije slavno pripada. Dvije karijatide u nošnji udate žene, majke, i neudate cure, čuvaju ga, čime je odato zasluženo priznanje veličanstvenim Crnogorkama. Ispred njih je bunar kao simbol života i nadahnuća, a u kapeli čiji zlatom optočeni plafon svjedoči o pravoslavlju, o Hristu i vjeri u njega, tačno na mjesti đe se redovno u crkvi nalazi oltar, tačno tu je Meštrović postavio veličanstvenu Njegoševu skulpturu sa ponosnim orlom kao simbolom crnogorske slobode, orlom koji mu je na ramenima, i otvorenom knjigom koja je na njegovom krilu, a on, zamišljen, čitajući knjigu i sabirajući životna iskustva stvara svoju viziju. Meštrović je htio poručiti: evo vam Gospoda ljudi, klanjajte mu se i molite! U zidovima kapele nalazi se šest apsidalnih niša koje simbolizuju ondašnjih šest jugoslovenskih republika, u svakoj od njih trebala je da gori vječna baklja, ali ove baklje sa živom vatrom nikad nijesu stavljene, što je blam i katastrofa, jer bi baklje stvarale odblijeske koje bi Njegoševoj skulpturi dali poseban, živ obris i obrise. Iza kapele nalazi se gumno kao crnogorski simbol ne samo žanjenja žita, nego i kao simbol crnogorskog okupljanja. Na onom gumnu koje se nalazi ispred cetinjskog, a danas Amfilohijevom željom i falsifikatom „srpskog“ manastira, gumno koje se zove i zvalo se Ivan-begovo gumno, jednog dana je Njegoš proglašen za crnogorskog vladiku, a imaše tek sedamnaest godina! A kad padne jesenja ili zimska noć, mračna, ona koja najvljuje kišu, nevrijeme, snijeg, kad se nebo iznad prošara čipkama prekrasnih i moćnih munja, a cetinje odzvanja jekom gromova, ja znam: eno, stigao je i Tesla!

Danas na Lovćen, osim kad neko hoće posjetiti tamošnje Mugošine kafane, a vele da je današnji Lovćen njegov privatni posjed, niko na mauzolej ne ide, ili, skoro niko! Bruka!
Na vrhu Rumije danas je lama od Amfilohijeve lastrene crkve koju je bezočno, nekanonski, nepošteno i nesojski postavio gore, da bi tako prisvojio i dukljanskog kneza Sv. Vladimira,kao što je Aleksandar „posvojio“ Njegoša. Sveti Vladimir je veličanstvena ličnost crnogorske istorije, prvi crnogorski svetac koji je odmah nakon zločinačkog njegovog ubistva u Prespi 22-og maja 1016-te proglašen blaženim, a ubrzo i svetim. Obožavale su ga i pravoslavna i katolička vjera, a kad je došao islam, obožavali su ga i islamci, dakle sve tri vjere obožavahu ga. Njegova žena, predivna Kosara, zamonašila se nakon njegove smrti, a kad je umrla sahranjena je pored Svetog Vladimira u Prečistoj Kriajinskoj kod Bara. Odatle će ga Karlo Topija, albanski plemić, prenijeti u Elbasan, u crkvu Sv. Jovana, gdje će ostaci Vladimirovi ostati do 1995.g. kada su prenešeni u sabornu pravoslavnu crkvu u Tirani, gdje se i danas nalaze. Zar Rumija nije sveto mjesto ovog sveca i svete crnogorske istorije, zar i tu ne bi trebali hodočastiti Crnogorci i sjećati svoje svete dukljanske države, njenih kraljeva i cara Bodina?

Naravno, dragi moji Crnogorci!

 

Comments

  1. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Ugodno zavaljen u fotelju, prepisujuci sa googl stranica istoriju crnogorskog naroda, nazivajuci taj isti narod nesojem i stokom na svom blogu, dozvoljavajuci da se na njegovom blogu pisu fasizmom nabijeni komentari od strane njegovih liberala,…sta reci o Slavku Perovicu, nego da mu je vrijeme za penziju. I da se ostavi istorije, jer istoricar nije.

  2. Milovan Vukov Jankovic kaže:

    Poshtovana,

    Umjesto napada na igracha i kvalifikacija autora, zashto ne poduchite nas neznavene, shto nije ISTINITO u prilozenom tekstu, sa kojim se stavovima gospodina Perovica vi ne slazete, i koja je vasha ISTINA na gore izneshene jasne&glasne STAVOVE.

    Nije potrebna diploma ISTORICHARAm nego dva grama zdravoga mozga, da shto se tiche CHOJSTVA&JUNASHTVA CRNOGORSKOGA, i uloga istorijskih lichnosti, koje je ta ista VASHA ISTORIJSKA NAUKA ingnorisala cipancijeliVIJEK i anulirala njihovu ulogu iz jednog jedinog razloga, da svaki Crnogorac nema profila,
    da nema nosa niti obraza, i da jedna vertikalna linija od chela prko q.rca do palca najbolje odslikava stoljetno brushenje, a mOOda od davno nijesu nosili, no se vjekovima raznim gospodarima klanjali, kao i ovi moderni ljubiteli LIKA&DJELA AUTORA ove gore izneshene istine.

  3. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Postovani Jankovicu,
    ja udarih po igracu iz samo jednog razloga, sto on taj narod na svom blogu neprestano naziva stokom i nesojem i mafijasima, a krenite od sebe, da li ste vi stoka i da li ste nesoj i da li ste mafijas. Ja nijesam,pa me stoga ni istorija koju iznosi Slavko ne zanima, jer i ako je istinita,( a istina u istoriji se stalno mijenja), dozvolite da mi se ucitelj ne dopada.
    Uostalom, ne ljutite se, ali ja radje citam vase komentare koji su tako originalni, nego istoriju koju vec dovoljno znam, a vjerujem i Vi .

  4. Milovan Vukov Jankovic kaže:

    Poshtovana Magdalena,

    Chuvam druge od sebe i sebe od sebe,
    da ne gazim po onima koje je vrijeme pregazilo ili one koji su PALI, i preko koga su TRUPE gazile,
    fizichki ili mentalno, ni malo sentimentalno, ja takvima pruzim ruku,
    da mu olaksham muku, ne sipljem so na tudje rane, kad JUNAK pogine ili pane.

    Izvini shto se pljekam u svashta, ali samokritika i kritika Crnogoraca, moze biti zdrava, ali se RAK ne lijechi aspirinom, nego LICHNIM PRIMJEROM,
    da to chojstvo izlozimo bar u ovoj OAZI, javniservis,me, i dozvolimo domacim SOKRATIMA da nas poduche, bez prosipanja splachina po AUTORIMA, ali jakim argumentima sjeckat SOKRATE ka` chajnu kobasicu`i uzdit sijalicu u nashim glavama, dako oceramo MRAK a njima podignemo TLAK.

    srdachan pozdrav

  5. Mislim da bi bilo jako mudro kad bi Crnogorci naucili od svakog uzeti ponesto, umjesto da ‘njegovu istoriju’ potpuno odbace zato sto im se ne svidja autor.

    Inace, sto se teksta tice, imam dvije primjedbe, a to su: (1) ne mora se poznavati istorija da bi poznavali sebe (Holandjani, recimo, uopste ne uce istoriju u skolama); i (2) da su Crnogorci bili kulturno autohtoni kad je dosao Aleksandar (Marko ili Janko), ne bi nam se desio nikakav kulturocid, nego bismo se odbranili od istoga (kako Jevreje nikakav -cid nije uspio da unisti?). Sve u svemu, najbolja odbrana od svakakvih -cida, hegemonistickih ambicija i slicnog jeste da izgradimo sami svoju cvrstu bazu, prije svega kulturnu. Onda se necemo bojati nicijih politickih ambicija kao djeca od mraka.

  6. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Eto Milovane,
    kako rekoh, vise volim Vase originalne porcije mudrosti koji mi nikad ne podignu tlak i sa kojima bi se vjerovatno i Sokrat slozio, a i svi ostali kojima ne treba Slavkova dirigentna palica za” uzdit sijalicu”. On svojim tekstovima pali nesto drugo, a toga imamo i onako preko glave, pa stoga, ne zamjerite, ali ja ostajem pri svom predhodnom misljenju, uz svo duzno postovanje prema Vama, moj mudri i posteni Milovane.

  7. Milovan Vukov Jankovic kaže:

    Evo nas MILO-sije voda kroz pustinju dvije decenije, da nam izbrishe memoriju i sjecanje na ISTORIJU,
    ako ne IZUMREMO i nadjemo obecanu ZEMLJU, mozda se i mi slozimo i prestanemo da se glozimo, pa ko Jevreji, skupimo NAROD cipancijeli, da se veseli,
    svijetloj buducnosti i svitanju rujne zore, i pod nashe prozore.

    Za pochetak na ovaj PETAK,
    da ispalim METAK,
    za novi PUT,
    i novi pochetak,
    jer na zapadu,
    nema nishta NOVO,
    njih ne zapada lako,
    ali ako kod nas bude tako,
    za dhjecu i unuke ,
    ce biti LAKO.

    pozdrav za Vlada I Magdalenu,
    skupa smo jachi,
    i mozemo sprijechit,
    poplave na Zeti, Limu i Morachi.

  8. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Postovani Vladimire,
    ja nijesam izbacila, kako rekoste i dobro rekoste, “Njegovu istoriju”, nego sam, recimo ovako; odbacila autorove uvrede narodu koje tako cesto servira zajedno sa istorijom. Koliko mi se cini i Vi nijeste ostali imuni na ta vrijedjanja, pa ste demonstrativno napustili nacionalizmom kontaminiranu diskusiju na Slavkovom blogu, na kojem svega ima, osim kulture. A kako sami rekoste, za izgradjivanje solidne baze, prije svega je potrebna kultura, ali u kontinuitetu. A kontinuirane kulturne evolucije, temeljnog izgradjivanja kulturne tradicije na ovim prostorima, izuzev u Boki Kotorskoj, nikada nije ni bilo, jer se kultura duha prenosi sa generacije na generaciju, sto vjerovatno nije bilo svojstveno nekim ljudima, i vladarima koji su odlucivali o kulturnoj bastini Crne Gore. Ali za to nije kriv narod, koji je sit istorije, ali gladan kulture, a i mnogo cega drugog.

    • Magdalena,

      ja sam reagovao na vase rijeci odozgo: “pa me stoga ni istorija koju iznosi Slavko ne zanima, jer i ako je istinita,( a istina u istoriji se stalno mijenja), dozvolite da mi se ucitelj ne dopada”. Smatram da bi bilo mudro (pameti imamo i previse) uzeti ono sto je dobro i pozitivno cak i od onih koji nam nisu simpaticni ili se sa njima u svemu ne slazemo. Tako da sa tim nema mnogo veze na koji sam nacin ja bio ukljucen u pricu – reagujem tamo gdje moram, gledam da me to ne pretvori u ‘navijaca’.
      Ako mene pitate, narod je odgovoran za mnogo toga, ali eno i Jergovica zele da razapnu u Hrvatskoj zato sto govori o kolektivnoj odgovornosti (koju mudro odvaja od kolektivne krivice), pa ne ocekujem nista bolju situaciju u Crnoj Gori. Ne bih trazio posebno ruzne rijeci da to docaram, ali je sigurno da je neophodno da se Crnogorci (gradjani CG) pogledaju u ogledalo i suoce s posljedicama svojih izbora.

  9. biljana koprivica kaže:

    Smatram da bi bilo mudro (pameti imamo i previse) uzeti ono sto je dobro i pozitivno cak i od onih koji nam nisu simpaticni ili se sa njima u svemu ne slazemo. Tako da sa tim nema mnogo veze na koji sam nacin ja bio ukljucen u pricu – reagujem tamo gdje moram, gledam da me to ne pretvori u ‘navijaca’.
    @Vladimir Nedovic
    E,ovo ja zovem ispravnim stavom:odvojiti pozitivno i ne pretvarati se u “navijaca”!!!

  10. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Vladimire Vi kazete:
    “ako mene pitate, narod je odgovoran za mnogo toga…” pa navodite Jergovica. Ne znam da li ste procitali njegovog “Oca”, ja jesam, pa i mene pogodise i ako Hrvatica nijesam, njegove rijeci: “Odgovornost za genocid pocinjen nad Srbima, Jevrejima i Romima, tako je dio drustvene kolektivne odgovornosti. Odgovornost je svih onih koji su taj cas bili Hrvati, njihove djece, unuka i praunuka, svih i zauvijek, bez obzira da li su bili fasisti ili antifasisti.”
    Ako bi te njegove optuzbe prenijeli na ovu stranu Debelog brijega, to znaci da sam ja koja imam 32 godine odgovorna, kao i sva moja generacija, pa onda nasa djeca kada je budemo imali i nasi unuci, za jurisanje na Dubrovnik…
    Ja se u tom slucaju odricem i cara Bodina kao crnogorskog cara, jer je bio, kako to kazu vatikanski arhivi, Hrvat i katolik, jer ne zelim da snosim odgovornost i za njegova sva nedjela. Jer on nije nista drugo radio, osim sto je ubijao i bracu i sestre i oca, samo da bi ostao na vlasti. Ja ni mrava ne volim da zgazim, zato i volim da citam Milovana Vukova Jankovica.

    • Magdalena,

      nazalost, nisam citao Oca, ali iz onog sto sam o knjizi procitao (bio je ovdje prije neki dan clanak), kao i iz ovog sto vi navodite, slazem se sa Jergovicem!
      Slazem se jer razumijem sta govori, ukazuje na potrebu katarze, pravi referencu na Njemacku i njen Grijeh, na biljeg koji je obiljezio i nju i Hrvatsku fasizmom. Ne ide u proslost, doduse, tako da je vasa metafora s Bodinom ipak malo pretjerana, rekao bih.
      A za Milovana Vukova se itekako slazem s vama!

  11. biljana koprivica kaže:

    Magdalena,plemkinjo!
    Ocigledno je da nisi pod autocenzurom.Nisam ni ja.Odlicno kapiram tvoju povrijedjenost i puno mi se svidja tvoja cistoca!Namjerno ne koristim izraz “naivnost” iako su naivni ujedno i najcistiji.

  12. Milovan Vukov Jankovic kaže:

    Zashto nas sve LJUBAV ne poplavi,
    zashto nam se srdachne misli,
    ne roje u glavi,
    zashto medju nama nema povjerenja,
    zashto Svetu treba potvrda,
    crno na bijelo,
    da mu ne FALI POSHTENJA.

    Nama su ZIVCI POMIJESHANI,
    kod nas traze DOKAZE ZA KRADJU,
    u Dansku kad kupim JAHTU I LADJU,
    odmah me optuze za KRADJU,
    pitaju mene da DOKAZEM,
    da nisam KRAO, da je sa neba PALO,
    i majke mi moje, nikad ne LAZEM,
    istina je shto vam KAZEM,
    oni me smjeste u KAZAMATE,
    da mi memoriju osvjeze i vrate.

  13. Lukavo je naivan Milovan Vukov Janković kada kaže “Nije potrebna diploma ISTORICHARAm nego dva grama zdravoga mozga…” a potom nastavlja da priča o čojstvu, i vapi za socijalnu pravdu. Lukavo su benigni i svi potpisani komentatori dok govore o kulturocidu Crnogoraca, pominjući onako usput Aleksandra, a izbjegavajući da pojasne o kome to govore?

    Preporučujem svima da prvo dobiju validne odgovore na sledeća pitanja:
    Koliko dugo se prije dolaska Karađorđevića građanin Pljevalja, Berana ili Bijelog Polja zvao Crnogorcem? Koliko dugo su prije 1918. Crnogorci bili stanovnici Durmitorskih sela, kao i onih po Bjelasici, od kada su Bokelji to postali Crnogorci itd itd.
    Preporučujem vam da odgovore potražite kod najpriznatijeg crnogorskog istoričara Živka Andrijaševića. Kada se prosvijetlite, shvatićete koliko grama mozga treba da bi se pravilno ocijenila Slavkova istorija. Jeste, Perović je u pravu oko većine teza, ali isključivo ako govori o onoj Crnoj Gori sa četiri nahije.
    Gospodine Jankoviću, pozdravite mi sve kučke Crnogorce. Poznato je koliko su knjaz Danilo Petrović i njegov brat Mirko zadužili taj narod. Samo na osnovu toga možemo izračunati koliko grama mozga treba da se priča o kulturocidu Crnogoraca iz Kuča.

    • odlično i istinito zboriš Gonzo, to je to, pa sviđalo se nekome ili ne

      pozdrav

      • na primjer, Boka ulazi u sastav Crnr Gore prvi put tek 1946.
        kad ovo kažem ne aludiram na “rasturanje” Crne Gore, naprotiv, ali, što bi rekaoo Aristotel: “Platon mi je mio, ali mi je još milija istina”.

  14. Shvatam da nas je malo,premalo ovih koji nijesu oni Crnogorci i Crnogorke,o kojima Slavko govori,piše.Svoju istoriju ne poznajem do kraja,želim je učiti i naučiti.Želim je čitati i od Slavka ili nekog sličnog njemu,želim čitati i znati i najgoru istinu.Ove ljude(ne znam kako da ih nazovem jer se ne želim mješati s njima),nazvat ću ih jednostavno ONI.Znači,ONE ljude dobro poznajem i ne želim ih više upoznavati.Prodani,kupljeni,sponzorisani,intelektualci koji završavaju privatne fakultete,magistriraju zaokruživanjem odgovora,pisanom,prepisanom riječju.Ljudi,tj.ONI,od malih nogu idu na privatne časove,većina”odlični” đaci..,pametni,najpametniji su se rodili.Žalosno i tragično..jer su šuplji na sve strane,ne znaju što žele postati,ne razumiju se u svoj posao,ne znaju ili ne žele da uče,ne znaju ni da vole..Narod najgori,tj.ONI,bez mozga i pokreta,lijeni za ustajat na posao,ljieni za sve promjene,od onih najobičnijih(izlazak u drugi lokal)do životnih promjena(bojkot protiv pomjeranja star.granice za odlazak u penziju,bojkot za povećanje plata).I dosta o ONIMA;bezvrijedni su i doživljavam ih kao stvari,najogavnije stvari.I ne želim da se mješaju s nama,s OVIMA!Želim da se mi OVAKVI,nađemo pod istom kapom,da nas Slavkove riječi ne razdvajaju i cijepaju,jer mi nijesmo ONI.Dovoljno smo svijesni i razumni i krajnje je vrijeme da se satavimo u jednu grupu,zbog naših mozgova,srca,pravde,poštenja,duhovnog mira,zbog naše slobode..Udarat jedni na druge nećemo,imamo mi na koga udarat!

  15. biljana koprivica kaže:

    Jedro

    Na modrilu se jedro bijeli,
    na moru pustom, magičnom,
    što u daleku svijetu želi,
    što ostavi u kraju svom?

    A vali plešu, vjetri ječe,
    i svija se i škripi stijeg,
    o jao — ne želi ono sreće,
    nit od nje vodi njegov bijeg!

    Nad njime sunca zlatni traci,
    pod njime blistav modri vir: —
    u bure prkosno se baci,
    ko da u burama je mir!
    Antonella,Slavkove rijeci ne odvajaju one koji su bliski po duhu.Kad god se sjetim ove LJermontovljeve pjesme izadje mi,ispred duhovnih mojih ociju,avatarski lijepo ,ljudsko lice Slavka Perovica.Polivalentan je on -kao i svi veliki ljudi.Ja ga dozivljavam kao pjesnika,a ne kao politicara.To znaci da ga ja dozivljavam na visoj instanci.
    P.S.Ali,nikad ne propustim priliku da opaucim one nekolike barabe koje se povukuju(k'o lazni novcici) po njegovom blogu!Imam za njih i njuh i sluh.

    • Divna je pjesma, draga Biljana.I napisala sam ranije za Vas(možda u Uvodu:)) da osjećam koliko ste hrabri,kao da Vas znam a ne znam Vas:)I znam da imate i njuh i sluh za takve!Ja imam intuiciju,onu žensku,najjaču:)

  16. Magdalena M Marjanovic kaže:

    A udarat jedni na druge necemo, imamo mi na koga udarat!”
    A zar smo na koga udarali Antonella? Zar ne razmijenjujemo nasa misljenja sasvim civilizovano, nikoga ne vrijedjajuci? Da li to Vi porucujete, onako kao da necete nikoga da uvrijedite, ni ove ni one, da se ni na ovom blogu ne moze uputiti kritika Slavku? Uostalom, zar nijeste primjetili da se Slavko samo obraca Crnogorcima. Nigdje Crnogorke, a da ne kazem nekih drugih pripadnica iz nekog drugog naroda, koje zive u Crnoj Gori. Zato, ako zelite mir u kuci, ili zamolite Slavka da u svoje tekstove uvrsti sve narode i narodnosti koji zive u Crnoj Gori, ili neka pise istoriju o crnogorskom narodu, sto mu niko ne brani, ali bez da siri granice u kojima je taj crnogorski narod zivio. Jer bez obzira da li smo mi oni, ili ovi, jos uvijek smo ranjivi kad je narod u pitanju. Zato ja mislim da je najbolje da Slavkovu istoriju citamo na njegovom blogu, jer tamo mu je ne smijemo osporiti, sve i da istinita nije, jer su cuvari veoma istorijski jednousmjereni.

  17. Naravno da nije upućeno nikom ovdje,Magdalena!I naravno da mi ovdje razmjenjujemo mišljenja,civilizovano i kulturno.I ne poručujem ništa”onako kao da neću”,ne znam odakle vam je to moglo pasti na pamet?!Pišem izravno,direktno i iskreno,bez zabadanja,bez zadnjih namjera,jedino tako i umijem.Nadovezala sam se SAMO i JEDINO na Vašu priču jer ste pomenuli Slavkov blog koji i ja ponekad posjetim,pa sam i upoznata s vrijeđanjima i fašis.nabojima..I to je nešto čime se svaki normalan čovjek treba groziti,ma to nije ni za komentar.Zato sam se nadovezala na Vašu priču i napisala da ni Slavko niti bilo ko drugi ne može ubaciti crv sumnje i razdora među ljude zdrave pameti.I naravno da je to,tj.on,za osudu zbog toga i za svaku kritiku.A meni je svejedno da li Vi čitate Slavkovu istoriju ili ne,ja ću je čitati,ali ne slijepo,naravno:))I pročitat ću njegove riječi bilo gdje i riječi onih čije mišljenje cijenim,ali sa zadrškom i sama donositi konačni sud…I učit ću od svakog ponešto,ali mislit ću jedino i samo svojom glavom.I svejedno mi je da li je Slavko uvrstio i Crnogorke u svoj tekst..Pod njegovim Crnogorci shvatila sam da misli na sve narodnosti,jer koliko sam ga puta slušala(a jesam dovoljno)on pod tim Crnogorci ubraja sve narodnosti.A tako i ja u obraćanju svima OVDJE pišem,pa eto izvinite svi vi ovdje ako sam pogriješila:)A ja nijesam Crnogorka već Hrvatica,pa mi to nije zasmetalo jer shvatila sam tu njegovu misao.I ne želim pisati više o njemu,i previše je od mene.A svoj mir imam,u sebi,u svojoj kući,i ovdje.

  18. I još nešto,Magdalena.Baš zbog te ranjivosti i s obzirom..ja nijesam ONI:),nego OVI:)ovdje.Sve je to samo komentar na Slavkov tekst,ispod koga i pišem a ne na njegovom blogu.Svako dobro!

  19. Prije mog odlska na posao(svaka subota radna)da napišem još par riječi;)Bila sam sigurna da pišem jednostavno i razumljivo ali ipak napisaću još jednostavnije,da više ne bi bilo vraćanja na ovu temu:)Slavkovo izlaganje o Crnogorcima shvatila sam kao izlaganje o građanima Crne Gore,posebno ono vezano za našu stvarnost!I svejedno je da li sam ja Hrvatica,Bosanka,Albanka,nepotrebno je pisati o tome jer osjećam se i kao Crnogorka i ovo je jedina moja zemlja,zemlja koju volim,a ne tamo neka.I nijesam nikada bila ugrožena kao manjina,pa taj osjećaj i nemam.Ugrožena sam u ovoj našoj domovini jedino i “samo”kao čovjek,kao i svi vi ostali.Toliko,mora se ić na posao:)

  20. Magdalena M Marjanovic kaže:

    Antonella,
    mozda malo pretjerah, ali to je zato, sto sam ja mozda malo vise osjetljiva na nacionalizam, ali eto u interesu mira u ovoj kuci, necu ni ja vise na ovu temu. I Vama svako dobro.

  21. U tekstu Perovićevom najviše mi smeta pozivanje na mirenje s Bogom, i osim ako autor nje pod tim mislio na pomirbu i bliženje sa nekim “apsolutnim” dobrom, odbijam sve njegove sugestije u tom pravcu jer ih smatram za pokušaj manipulacije.
    Istorisjki trenuci i postupci koji su vođeni u tim trenucima su bii vjerovatno takvi kakvim ih je Perović opisivao.
    Ne sviđa mi se riječ “narod” ako se misli na sve građane u CG, jer mi takođe baca na razumljivi populizam – od kog se ježim.- koji bi trebao biti nesvojstven predvodniku građanskog pokreta u CG.
    Perović kritikujući Crnogorce kao “narod” , najviše zamjera na udvorištvu i sklonosti ka ‘špijavanju’ i sličnim anomalijama. Pritom, to mi je zasmetalo jako, on tvrdi kako : ” Crnogorci po vasbijeli dan pričaju o Čojstvu i Junaštvu, a ustvari ga nemaju, za razliku od onih starih Crnogoraca” , namećući takođe nepotvrđenu i , u neku ruku onda, veoma sumnjivu tezu kako su stari Crnogorci bili , -za razliku od današnjih koji su njega izdali – Čojstveni i Junašni…

    Paljenje i pogrom Konavala i za vrijeme Petra Prvog nema nikakve veze sa čojstvom i junaštvom, recimo…Obrtanje leđa Nikoli i državi kod dolaska Karađorđevića , također. Djela u građanskom ratu 1941-45 , neslavna.

    Meni to govori da Perović odbija napraviti obuhvatniju analizu karakteristika crnogorskog društva, jer bi mogao doći u koliziju sa nekim opšte prihvaćenim stereotipima glede Crnogoraca i njihovog Č i J koje je i i on promovirao kada je to odgovaralo njemu kao lideru nekad prilično masovne stranke.

    • Malo rukah, malena i snaga, moj Kozace. Da je vise bilo takvih kao sto je Perovic, i da je bilo dijaloga i otvaranja svih mogucih tabu tema, bilo bi nam sve jasnije. Ovako, kad svakoga ko izviri iznad trave opaucimo chvokom ili penkalom, pa taj isti pobjegne makar do Beograda, nema srece.

      • Vladimire,

        držim se konkretnog sadržaja teksta i navodim što mi se ne sviđa. Ne raspravljam sada o Peroviću i ostalima.
        Kada mu je trebalo, a kada je bio pravi i neprejebevi ispravni Slavko, bio sam uz njega.

        Poslije je sve bilo groteskno. “Dajte nam poslanike !!!”” i rizničarenje…prije toga 6.3 % jer se pilo i sokolilo…

        E , i zbog toga je sada u paranoiji da je izdat od svakoga. I zato se sada ‘vadi’ na stare Crnogorce , koji su kao bili bolji od ovih sadašnjih , koji njega ne podržavaju.

        BZVZ

      • Dobro, ali i sve to o cemu vi pricate bi bilo drugacije da Perovicu nisu na svakom koraku postavljali noge, ulijecali u klizeci i ispampanavali na razne nacine. Da je bilo normalnog ambijenta i vise normalnih ljudi, i tekstovi bi bili drugaciji.

  22. Milovan Vukov Jankovic kaže:

    Gonzo,

    Ovo je OAZA SLOBODNIH LJUDI&CUDI,
    nema ZBORA, niti pLJemenskih,
    i naZijonalnih OBORA,
    oDJe se kupe ZENE&LJUDI,
    dobre CUDI,
    niko o pLJemenima i naZiji ne,
    PALAMUDI,
    a oko Gospodina Perovica Slavka,
    i nedostatka chinjenica, za njegove TVRDNJE, da su CRNOGRCI SPRDNJE,
    to je POLITIKA, koja pripada nosiocu DJELA&LIKA.

  23. Komentar koji slijedi mi je obrisan sa ovog Slavkovog posta http://slavkoperovic.wordpress.com/2010/12/02/02-12-2010-g/ a što je podlo i kukavički jer je replaj na osvrt kafanske profilacije Udbe zvane i agent provokator pod nikom Che (koji je izigravao nacizam u prošlom postu), i odgovor na čisto i manipulativno vrijeđanje od strane komentatora po Udbinoj matrici. Dakle, ukoliko se ne dopušta da se odgovori na vrijeđanje a samo vrijeđanje se dopušta, što je to? To je podlo i sramno.

    Evo komentara:

    <<<

    Nina-Alebertina:
    “Ovako se, kao wawy, laže, razvodnjava, i navija za mafiju, ovako se mafija brani…Mrš wawy, mrš bitango!”
    a ovako se polemiše bez ijednog jedinog argumenata na neciji stav i unistava diskusija, što mi lici recimo na to da su te buve iźele za guzicu il tako nešto.
    che:
    “Gospodo, na ovom blogu izgleda da neki s demagoskim pricama zele da opravdaju sve ovo sto se desava u Crnoj Gori. Nacin pristupa biracima u Crnoj Gori, takoreci Gandijevski…”
    O, Che, vidim da si se osvrnuo na moj komentar, fino… A bas sam se pitao kako da te zamolim da mi se ne obracas nikad, ali nikad, da odjebes, i da mi ne repliciras na komentare. Naravno zbog onog nevjerovatnog izigravanja nacizma iz proslog posta tipicnog za kafanskog agenta provokatora, a na to cemo dodati i gomilu lazi i manipulacija koje si izrekao u ovom komentaru. Na ignore si od sad pa dovijek.

    <<<

  24. Vladimire,

    od prvog dana, Perović kao i svi ostali u opoziciji, tvrde da je priroda ovog režima mafijaška.
    Iz te tvrdnje proizilazi i zaključak kako su , BAŠ SVI, morali pojmiti da fer borbe sa tako okarekterisanim režimom nema i da moraju biti spremni na sve. Perović je znao sa kim ima posla i nadam se da nećeš pod naivnost podvesti njegove momente u politiici, jer bi to mislim bilo uvreedljivije za njega i saradnike, nego da im kažeš da nisu znali ili da su radili u dosluhu sa vlastima.

    Ne tvrdim kako bih ja bio bolji i jači od njega, ali mi nismo imali ni istu poziciju. Ja sam bio apsolutno korektan kao član i simpatizer LSCG. Glasao sam za jebenog Momira jer je Slavkova procjena bila da je to manje zlo. Ok, glasao sam za tog smećara… Podržao sam Narodnu Slogu, koja je bila saradnja sa “udbaškom strankom” ( osnivač tvrdi , vrijeme dokazuje) , jer je Sjale imao neke procjene, Ok,,,
    Onda sam izbjegao glasat za Mila. Znao sam da će dobit, pa sam taj dan prespavao u Grčkoj. Ne može se sve.
    I onda sam čekao da napravi dogovor sa SNP-om kad je bilo već viđeno da propada dogovor sa DPS-om. Sa tom pričom su pošči u PG i onda sam čuo vijest od njegovog intimusa tadašnjeg, da se potpisaala podrška manjinskoj vladi.

    Izašao sam istog momenta iz LSCG. BYE,BYE….

    I prije , i sada, imaš dobar dio crnogorskog društva prilično niske svijesti i veoma kolebljive prirode. Nije bilo bolje za vrijeme Nikole Petrovića, to kažu svi istorijski izvori i onda tu Perovićevu priču o “nekad časnim Crnogorcima” naspram ovih današnjih, doživljavam kao čistu manipulaciju bad loosera…

    Mafijaški režim- tako ga karakterišu svi bad looseri – , se ne može smijeniti glasanjem…ne može ni bojkotom…može samo revolucijom. U revoluciji se gine. Na sve strane. Zato je ostatak opozicije izabrao KORITO, a Perović prag. I dijeli lekcije. Ja kažem FUCK OFF…

    • ujedinjena Hipokrizija i Javašluk kaže:

      Podržavam ali BOJKOT o kojem ja govorim je uvod u totalnu obustavu poslušnosti režimu. Onda se čeka po pravilu TUPAVI odgovor režima i onda počinje revolucija…

  25. kozak:
    “Mafijaški režim- tako ga karakterišu svi bad looseri – , se ne može smijeniti glasanjem…ne može ni bojkotom…može samo revolucijom. U revoluciji se gine. Na sve strane. Zato je ostatak opozicije izabrao KORITO, a Perović prag. I dijeli lekcije. Ja kažem FUCK OFF…”

    Nijesam zaključio kako vi karakterišete ovaj režim? Ja ga, takođe, karakterišem kao ti koje označavate kao “bad loseri”. Pretpostavljam da su onda ovi drugi “lucky winneri”? A ne “strejt lopingeri”?

  26. Remember,

    kada bih ja bio u poziciji da ga karakterišem tako kako ga ti i oni karakterišu , pa još sa dužnosti lidera neke od opozicionih stranaka, sljedeći potez bi mi bio naći pravi način kako da ih pohapsim i osudim. Takve stvari se rade uz žrtve. Ne bih se služio ‘paljenjem’ masa, već bih poveo građane u revoluciju.

    Svako drugačije ponašanje smatram KUKAVIČLUKOM i manipulacijama saučesnika u mafijaškim poslovima.

    Jer se sa mafijašima ne ide u izborne utrkice. I ne daje im se ‘manjinska podrška’.

  27. OK, slažem se da se sa mafijom ne može praviti nikakav deal. Ni u kakvom obliku. Ali mi i dalje nijeste odgovorili kako vi lično karakterišete ovaj režim?

    Kleptokratija, olhokratija, plutokratija, mafiokratija… ili kombinacija svega toga, ali u svojoj suštini ova vlast modelira sicilijanski kroj na balkanski način. To je moje mišljenje, čini mi se savim jasno i precizno. Volio bih da saopštite i vaše, ako nije problem.

  28. I druga stvar: vaša posljednja rečenica (Jer se sa mafijašima ne ide u izborne utrkice. I ne daje im se ‘manjinska podrška’)je, u prevodu, BOJKOT,zar ne? U suprotnom ste u kontradikciji.

  29. Remember,

    mislim da sam nekoliko puta ođe napisao što mislim o bojkotu i što mislim o saradnji sa ‘ mafijaškim ‘ režimima…

    izbornih utrka nema, PONAVLJAM, sa onim koje tako karakterišeš.

    u tom slučaju, nasilna smjena vlasti je jedino moguće rješenje. REVOLUCIJA!

  30. Bojkot je kukavičluk ravan bježaniji ako izlazite sa tvrdnjom koja postaje AKSIOM da je vlast mafija.

    Zamisli kad bi Holandiju ili Britaniju preuzela mafija, a kraljice pozovu na bojkot ?

  31. “izbornih utrka nema, PONAVLJAM, sa onim koje tako karakterišeš” (mafijaški režim).

    Apsolutno tačno. I treći put ste zaboravili da date svoj sud o karakteru vlasti u Crnoj Gori, osim ako to nije ovo što “mafijaškim” pišete pod navodnicima?

  32. Remember,

    Loši su dovoljno jako i previše dugo da bi ih neko mojih pogleda na svijet i život mogao podržavati, pa tu nemaj nikakvih dvojbi u vezi mene i svih vlada nazad 20 godina.

    Formulaciju, dovoljno tačnu da izrazi moje mišljenje o njima, jednostavno nemam. Mislim da su sve tačne i sve pogrešne.

    Ali znaj da mislim i kako na političkoj sceni naše države još uvijek nema boljih. U ovom specifičnom trenutku u kojem živimo čak nema ni karakterno boljih,od recimo Mila, da ne spominjem još neke druge minuse onih koji su im takmaci. Ja sam zastupnik ideje i strategije u kojoj bi javnost natjerala najprije opoziciju da se demokratizuje, organizuje i porofilira na jedan ispravan način, i onda tek kako takva da krene na osvajanje vlasti.

    Nadam se da sam bio jasan i korektan u izričaju svojih stavova.

  33. Potpuno jasan, zahvaljujem. Ne slažem se u potpunosti oko viđenja ove vlasti i “opozicije”, ali sad razumijem bolje vaš stav. Suština je ovdje bitna, a putevi su razni. Sve dok idemo ka istom cilju.

    pozdrav

  34. Kozak,

    posto ste nastavili diskusiju sa Remember-om, odgovoricu ovdje. Od mene necete cuti mnogo na racun Perovica i LSCG-a na ovim stranicama. Prije svega, ne zelim da oni budu meta mojih frustracija, jer je cinjenica da su neuporedivo manje ‘zasluzni’ za stanje u kom se Crna Gora danas nalazi nego ovi medjedi na vlasti. Dakle, energija treba da bude usmjerena ka njima. Drugo, sve sto imam da kazem Liberalima, rekao sam im na njihovim sajtovima i u licnoj prepisci. Ovo je opet vezano za prvu tacku, jer kritika Liberala vodi ka samozadovoljnom lucenju pljuvacke kod svih ratnih&antiratnih profitera, odnosno klanova i kruzoka crnogorskih.

    Sto se tice nacina borbe, ne vidim tacno zasto zakljucak na vasu pricu nije upravo bojkot. Revolucija je rusilacka, a bojkot moze biti civilizovani protest, ali sa istom kolicinom energije, samo pozitivne. On podrazumijeva principijelan gradjanski stav koji se ispoljava i kroz ekonomski aspekt – kad bi svi gradjani prestali da placaju racune i poreze, kad bi prestali da idu u kafice i butike koje drze ljudi povezani s vlascu, a narocito kad bi ‘opozicija’ napustila institucije zarobljenog sistema, taj sistem bi se zamislio. Isto kao sto je Daniel Ellsberg, old-school preteca Wikileaksa, za vikend pozvao na bojkot Amazona zbog uskracivanja serverske podrske Wikileaksu – i naveo mnoge ljude, ukljucujuci i mene, da ugase svoj nalog tamo.
    Dakle, u cemu je problem sa bojkotom?

    • Vladimire,

      Moje ocjene na račun Perovićevih stavova su reakcija na ovaj tekst koji nam se servirao ođe. Treba li da se aminuje, ili je dozvoljeno diskutovati o djelovima i tekstu cjelini.

      Odgovornost LSCG se ne može mjeriti sa odgovornošću DPS-a, to ste morali znati na samom početku priče. Odgovornost LSCG-a je samo u lošem činjenju ka smjenjivanju istih. Neznanju, neradu, kolaboraciji…I ja sam, mnogo prije vas, sve to rekao liberalima, lično i u prepiskama. Neki shvatili, neki nisu. Ti koji nisu, doživjeli su nakon dosta godina da Slavko za njih priča i piše isto ono što su oni pisali meni i nekim ljudima. I gore…

      Bio sam jasan. Ako je vlast karakterisana tako kako jeste od strane opozicije, onda je nasilno obaranje jedini izlaz za njih i ostatak društva. Bojkot = gliberalizam= nerad…Niko neće poginuti, a možda će se oni sami smijeniti.

      Ne može tako. Uostalom, probajte…ja bojkotujem izbore već godinama, i provjerio sam “uživo” koliko je to neučinkovito. Ne vidim što će promijeniti povećani broj tih ‘kolega’, osim lakšeg prolaza za tu mafiju.

      • Kozak,

        ja sam i komentarisao tekst u svojim prvim komentarima, ali kod vas to ima tendenciju da skrene u pricu o greskama LSCG, o kojima nemam namjeru da raspravljam, barem ne ovdje. Sto se teksta tice, iako nisam istoricar, slazem se da ne vidim previse razloga da vjerujem da su Crnogorci nekad bili ta mitska bica sa ‘urodjenim osjecajem za pravdu’. Naprotiv, mislim da su poslanice Petra I najbolji pokazatelj tadasnjeg mentaliteta, tako da je i ovo sto nam se danas desava ipak posljedica tog mentalnog sklopa, doduse perverzno i groteskno izopacenog.

        Sto se bojkota tice, mislim da se ne razumijemo najbolje. O revoluciji nasuprot bojkota mozemo razgovarati nekom drugom prilikom, ali definitivno se bojkot ne odnosi na bojkot samo izbora, nego i na mnoge druge stvari koje odrazavaju princip i gradjansku svijest – ne dajmo mafiji dinara, odbijmo poslusnost i uskratimo im svako zadovoljstvo, jer sto kaze Filip Kovacevic, parafraziram, mocnik ne postoji bez potlacenog.

  35. Obrisan mi je još jedan komentar sa bloga Slavka Perovića, i to usred započete razmjene mišljenja. A to je bio odgovor na ovaj komentar http://slavkoperovic.wordpress.com/2010/12/02/02-12-2010-g/#comment-8631 , i glasio je ovako:

     

    “Albertina,
    pažljivo sam pročitao tvoj post, i ono sa čim jedino mogu da se složim je – da je to tvoj lični utisak. Mogu i ja iznijeti svoj, i na osnovu toga da polemišemo, al to ničemu ne vodi. Nijesi iznijela egzaktne podatke, stoga ne vidim na osnovu čega predlažeš političku akciju bez elementarnih pokazatelja. Na osnovu svog utiska? Izvini, ali to nije realno.


    A što su tačni, neoborivi pokazatelji na osnovu kojih možemo baratati? Dakle, uprošćen model:


    -za Mafiju glasa 100 procenata glasača
    -za dio Mafije (Dps i okolne stranke) glasa 49% posto glasača i oni namaknu ono ostalo do 51%
    -za Mafiju (Snp, Nova, Pzp, i sitno) glasa 51% birača i vlast namakne ono ostalo
    -iz gornjeg proizilazi da su glasači, njih 51% izmanipulisani da glasaju kontra vlasti
    -takođe proizilazi putem proste logike da ako je moguće većinu naroda izmanipulisat da je opozicija dobra, zašto ne bi mogli izmanipulisat da je vlast dobra? Dakle imamo nepoznat broj izmanipulisanih preko 51% (Dps i ostalo na vlasti)


    Iz gore navedenog proizilazi da tvoj metod brutal forsa ne prolazi, tj poguban je. Ne odgovara. Ključ za tu bravu ne pasuje.


    Iz tog razloga smatram da su argumenti koje sam iznio u prošlom komentu a na koje se nijesi osvrnula – validni, a evo ponoviću ih. Dakle, ako je Mafija, a jeste, projektovala tu podjelu na podršku Mafiji – kroz najbliže – jednostavno polarizacija na taj način ne prolazi. Svojim najbližima jednostavno nećeš svašta reć i ogradit se kako bi se postigla polarizacija kao osnova za nastavak.


    I to nije jasna podjela na Dobro i Zlo kao što si pokušavala da objasniš, pa da bi mogla da sistemom brutal forsa napraviš jasnu polarizaciju. To je podjela Istine i Laži, đe je stvoren svojevrsni Mafijin Matrix uglavnom manipulacijama koji se može razbiti na osnovu gorerečenoga jednostavno svojim stavom, mirno, nepokolebljivo, argumentovano, i slično.
    Kolika je moć manipulacije ne trebamo smetnuti nikad s uma, Albertina, svi smo joj podložni i jedino se objašnjavanjem i jasnim stavom može srušiti. Npr, i ti si izmanipulisana izrekom koju si navela “izuzetak potvrđuje pravilo”. Ovo je pogrešan prevod a izvorno glasi “izuzetak provjerava pravilo”.


    Znači, što imamo sad? Imamo polarizaciju na lažnim osnovama u narodu, tako je Mafija projektovala, te srpstvo-crnogorstvo, te crkva ova-ona, te muslimanstvo-bošnjaštvo, i tako u nedogled. A što ja predlažem? Da se komplet te lažne polarizacije zamijene samo jednom – na ZA I KONTRA MAFIJE. I da se diskutuje u narodu isto kao što se i sad diskutuje o ovim lažnim polarizacijama, s tim što bi ođe bila jedna krucijalna razlika, i tu dolazimo do iste tačke ja i ti – da bi smjer takvog polemisanja u narodu išao prema polarizaciji na dobro i zlo, na istinu i laž. Jednostavno, ulaziš s tom platformom u unaprijed dobijenu bitku jer su argumenti Dobra na tvojoj strani.


    Čini mi se interesantna i svrsishodna tema za debatu, pa ako želiš volio bih da nastavimo polemiku o ovome, načinima na koje se može postići polarizacija u situaciji okupiranosti mafijaških medija, jer mislim da je bitna.


    Evo nekih razmišljanja upravo o ovoj temi koje sam neđe ranije zapisao na blogu http://wawyblog.wordpress.com/2010/06/17/polarizacija-matrix/ , nemoj preozbiljno shvatiti tekst već više kao podlogu za razmišljanje i polemisanje o ovoj stvari.

    Pozdravljam”

     

    Ovaj komentar je stajao dva dana i odjednom je obrisan, prosto nevjerovatno. Ogroman procenat obrisanih komentara koje imam na blogu Slavka Perovića svjedoči o nekim stvarima, a to je da ga ne zanima iole ozbiljnija debata među komentatorima, i da nijesam dobrodošao da pišem tamo, jer se takvo moderisanje karakteriše i kao tiho banovanje.

    Što se mene tiče, ok je, ako vlasnik bilo kog bloga zatraži da ne pišem tamo – naravno da neču pisat. Nijesam pisao godinu i po tamo nakon prvog banovanja i tek sam se uključio prije par mjeseci zbog napada Udbe na Slavka, al za razliku od prvog puta kada sam otišao sa suzama, sada imam ośećaj gađenja. S rezervom i dalje da iza ovakvih i sličnih stvari stoji Udba sa manipulacijama, jer se u ovakvo moderisanje u zadnja dva posta ne uklapa hiljadu stvari i nije logično.

    • Nije bas da si samo ovo objavio wawy na Slavkovom blogu…Ti si, koliko se ja sjecam, objavio i to da je Elisabeth(nick) koja je najzesci branitelj Slavkovog lika i djela Helena(i prezime si objavio), pa sta si ocekivao, da urednica Slavkovoog bloga zadrzi tvoj post. Nema slobode ni na jednom blogu gdje zalazis u intimne stvari domacina, pa ih jos i otkrivas za javnost…zar ne vidis kako zavrsi Assange zbog previse slobode koju je sebi dozvolio…

  36. @Kozak
    O ovoj i ovakvoj opoziciji ni ja nemam visoko mišljenje, naprotiv.
    Medjutim, smatram da je greška ići djonom na nju, jer, teško može opozicija biti bolja dok je vlast ovakva.
    O čemu se naime radi, bar po meni:
    Mala država, neograničena moć nikad promijenjene vlasti, svi institucionalni i vanistucionalni mehanizmi su upregnuti protiv opozicije. Vlast uz to posjeduje enorman novac, djelovi mafije su u njenoj službi, čak neke, rekao bih vrste paravojnih(mafijaških) formacija.Sve to u maloj državi u kojoj svako o svakome skoro sve zna!
    U takvoj situaciji opozicija ne može biti dobra. Možda bolja, ali dobra nikako. Jer što se dešava:
    Iole ozbiljnija opoziciona grupacija, sa, koliko-toliko iskrenim namjerama nadje se na udaru: prijetnji, ucjena, potkupljivanja, medijske satanizacije…
    Ljudima iz vrha opozicione partije, službe ispitaju savki detalj njihove prošlosti: od dječačkih dana, intimnog života pa na dalje. Ljudi bez neke, makar sitne afere skoro da nema. A ako baš nema – namjestit će mu je. Ona se stalno raubuju…
    Uzmimo situaciju sa npr.PZP-om. Partija koja je koliko – toliko obećavala(napomena, nijesam nikada bio njihov član ili simpatizer), čiji je viodjstvo imalo relativno ćiste biografije i relativno pravilan odnos prema proteklim dogadjajima, ratu posebno. “Udarani” su sa svih strana, satanizovani. Iako najmanji po snazi u parlamentu; mediji, komletan državni mehanizam i vodje valadjuće partije su prvenstveno njih uzimali na zub. “Saradnja N. M. sa Zemunskim klanom” je postala očigledna istina većini naroda. Partija se stalno dijelila i dijeli…
    Zašto, kada su ionako mala partija? Zašto nije predmet pažnje i udara državnog i paradržavnog aparta nije bio fokusiran na NOVU i prije svega SNP-a kao najjače opozicione partije?
    Mislim zato, jer je PZP moguće(ne tvrdim) bila jedina partija koja je mogla nešto da uradi, makar pokrene, uz sve njihove sopstvene greške, lutanja, posebno njenih “lidera”. Zato, jer su jedino oni mogli da urade nešto na pomirenju ovog naroda, privuču uz sebe dio manjina(tas na vagi apsolutne vladavine DPS/SDP), udju u dio biračkog tijela DPS/SDP-a.
    Sada je to mrtva partija, koja vjerovatno ne bi prešla cenzus na izborima. Ali je zato SNP veoma živ i moćan!

    • Zipp,

      ne postoje ljudi bez slabosti ali postoje neki koji imaju manje slabosti od drugih.
      DPS mašinerija je uvijek mljela one koji su imali ljude sa viškom slabosti.
      Moram sad postaviti stvari za trenutak u ličnu ravan.
      Uvijek sam bio na strani opozicije. Bio sam apsolutno ‘ofiran’ i uvijek kristalno KONTRA.Nnikad se nijedan od njihovih specijalno obučenih ljudi nije usudio prići i pokušati neku vrstu vrbovanja ili sl. Ali , ja nikad nisam pokazivao želju za ‘ kupnju salate na drugoj tezgi’ i oni su to znali.

      Ja nisam spominjao nikakav ĐON KA OPOZICIJI . Jedino tvrdim da se nikada za nikada neće napraviti prava stvar za društvo ako se opozicija ne promijeni na taj način da unutar sebe postane dobro organizovana i demokratska.

      1. SNP u 2010 godini ima opet JEDNOG JEDINOG kandidfata za predsjednika. Jasno ti je…

      2. Narodnjaci podržaše Mugošu…

      3. Medojević izbacio članove odbora…

      Ovo se desilo u mjesec dana. I oni treba da sruše, smijene i poprave rezultate Milove vladavine !!!???

      Zapamti. Nikaddd!

  37. biljana koprivica kaže:

    wawy, on 8. Decembar 2010. at 4:33 am said:
    Obrisan mi je još jedan komentar sa bloga Slavka Perovića, i to usred započete razmjene mišljenja.

    wawy,matere ti,jesi li ti neki mazohista ili vrhunski zajebant?!Nisi mi jasan uopste(mozda ni sam sebi nisi potpuno jasan)iako pazljivo citam tvoje postove.Ma,hajde sa nama,hombre!Zar ne vidis da smo mi,ovdje,”Pozoriste samo za ludake”?!Vidim,optuzuju te da si SDP-ovac.Pa,sta ima veze?Jedan zapadnjak,za zivota,promijeni nekoliko pol.partija .Oni gledaju kakav je program,sta im ko nudi ako dodje na vlast.Ostani ti ,sto se mene tice,u kojoj god hoces partiji.Mi nismo partija!Ovdje se okupljaju oni koji postavljaju sebi pitanje:”Ko sam ja?”,a ne ciji sam ja!

  38. Magdalena,
    to što pričaš nije istina. Napisao sam to na svom blogu, i to u sasvim drugom kontektstu od onog koji ti pokušavaš prikazati. Al drago mi je da pratiš ;)

    biljana koprivica,
    stvarno nema potrebe da me pozivaš bilo đe, moj stav o ovom sajtu ti je dobro poznat kao što znaš i sama, i objašnjen je u nekoliko komentara ođe
    http://javniservis.me/2010/11/15/javniservis-me-info/comment-page-1/#comments
    i ođe
    http://javniservis.me/2010/11/15/javniservis-me-info/#comments

    I naravno da nisam u Sdp nego u Dps al to nešto sitno, pišem govore Maroviću, tu i tamo Krivokapiću, ponekad se posavjetujem sa Canetom Subotićem, obrnem koji milion na berzu preko Barovića, i slično, znači ono mora pošten čojek ljeba da zaradi…

    biljana, tvoj i moj koncept slobodnog medija se razlikuje kao nebo i zemlja. ja ne vjerujem da se može sa bilo kojim partijama i nvo-ima napravit nezavisan portal, i naravno da ću ukazivat na suštinu prevare. ne može se pozitivnim pristupom mafijinim medijima, nvo-ima, i sl napravit ništa pozitivno, tj može ono što odgovara mafiji.

  39. biljana koprivica kaže:

    wawy,o'ladi covjece!
    Slobodu medija ti nisam ni spomenula.Zovem te da se druzimo.Stalno se zalis da te brisu na Slavkovom blogu.Eto,ovdje te ne brisu.Pisi ovdje dok se tamo ne umilostive i prime te natrag.A sad nastupa ono vase,cuveno crnogorsko:”Ko si ti da me cijenis?'E,jegi ba!Onda si bas spao na niske grane kad si dozivio da te,neko beznacajan kao ja poziva.Kako nas ono Zipp danas nazva?!Romanticarski,beznacajni pobunjenici(parafraziram),tako nekako.Ne cudim se sto nista ne vjerujes.Koga su zmije klale i gustera se boji.Da si zdravo!

  40. biljo, ako ćeš mi pojasnit o čemu si pričala u komentaru možda ti i odgovorim, nisam ga baš razumio…

  41. wawy,
    pisao si i pisi i dalje, sta se pravdas, nijesi pred sudijom, nego si na blogu gdje nema onakvih kao sto je Che i kompanija. Zipp je jednom miloneru koji je dosao medju nas,iznenadivsi nas svojom izjavom da je zaradio trideset milona eura(napisao je i kako), rekao da smo mi na ovom blogu romanticni, beznacajni, pobunjenici, cudeci se sa pravom, sta jedan “milioner” trazi medju nama. Taj isti” milioner” nam je rekao da smo zasluzili sve ovo sto nas je zadesilo, i polave i nesrecne ljude i sta nam sve nije napisao, ali ga nijesmo pocerali, jer mi smo svjesni da socijalni pad ujedinjuje razlicitosti, pa ako mu je bilo lakse, nakon toga sto je nama romanticarima otkrio svoju tajnu da je milioner, mi smo srecni zbog njega. Pomogli smo mu da se barem za trenutak osjeti vazan pred samim sobom. Eto vidis da mi nijesmo kao oni tamo Slavkovi. Nama se mozes pozaliti, pohvaliti, mozes doci kad hoces, ostati koliko hoces, razmijeniti misljenje i ne znam sta jos sve mozes, to pise u pravilniku, ali samo da znas da mozes.

    P.S. A ja ne pratim zbog pracenja, ja samo volim da procitam ono sto mi se ucini interesantno.

    • ujedinjena Hipokrizija i Javašluk kaže:

      Ako je zabranjeno, nije normalno ili je suvišno to što sam vam se pridružio svojim stavovima i mišljenjima, molim u pravilniku dodati i tu floskulu.
      Nijeste mi ničim pomogli. Samo se svojski trudite da obezvrijedite sve što vi mislite da ja jesam mogu ili nijesam ili ne mogu. Besmisleno. Ali to je priroda takve organizacije “s koca i konopca”. Prije ili kasnije ćete morati i postove koji ne sadrže uvrijede ili mizgonije, prijetnje ili psovke, obrisati. To je prirodan, statistički slijed ovakve organizacije.
      Nećete dugo izdržati u trpljenju drukčijeg mišljenja od svoje bazne odluke. I baš naprotiv, pored toga “Ko sam Ja”, vi se služite svim dozvoljenim ali i nedozvoljenim sredstvima da mijenjate sopstveni pravilnik i zaobilazite ga smišljanjem “rupa u zakonu”, ne bi ste li insinuirali “čiji ste” i ” ko kome se krećete”.
      Ah, zdravih li jezgara i pozicije i opozicije… Ko da nas je par stotina miliona pa da ima nekog smisla?!

      • Nijesam ja ni opozicija ni pozicija, niti pripadam ikakvoj organizaciji “s koca i konopca”samo se bavim istrazivackim radom za ocuvanje kulturne bastine ove zemlje koju vi, po svemu onome sto napisaste,ocito ne volite, kao sto mi se cini, da ne volite ni ovaj narod, bas mnogo, glede svih onih “srdacnih” zelja koje mu uputiste u svojim komentarima. Mozete vi Hipokrizijo biti i ne znam koliko vazan u svijetu u kojem zivite, sve dok ovom narodu ne pozelite svako dobro na putu svoga izbavljenja od zla u kojem je, vi ste za mene(a i ja sam vazna u mom malom antickom svijetu),predmet, ali bukvalno i to ne od neke posebne vrijednosti, sa svim milionima i bijelim pasosima…ako ih imate.

      • ujedinjena Hipokrizija i Javašluk kaže:

  42. Magdalena,
    ovo što si napisala nije odgovor na moju konstataciju da ne govoriš istinu (a što si preskočila), nego klasična marketinška priča za ovaj sajt. Da nijesi kakav PR ođe slučajno? :))

  43. wawy,
    nijesam PR ovog portala,(imam mnogo kreativniji posao), samo svracam kao i ti. Vjerovatno su nam razliciti razlozi posjete, pa se stoga i ne razumijemo, ali to nije razlog da mi kazes da ja ne govorim istinu, kad i sam znas da si ono poredjenje Helena Elisabeth, napisao. Da li na svom, ili na nekom drugom portalu, nebitno je. Napisao si! I sa ovim zavrsavam sa tobom polemiku na tu temu. Pozdrav.

  44. Magdalena,
    ja sam savršeno precizno napisao đe nijesi govorila istinu, a sad da li si lagala il si samo površna, to me ama baš nimalo ne zanima.

  45. ujedinjena Hipokrizija i Javašluk kaže:

    Zanima me što vi mislite o ovome KULTUROCIDU CRNE GORE?

    http://www.blic.rs/Kultura/Vesti/222605/Gorski-vijenac-i-na-crnogorskom-jeziku

  46. ništa se nemoj čudit, to je novo zanimanje u cg – prevodioc sa crnogorskog na crnogorski!

Odgovorite na wawy Poništi odgovor

Ova web stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.